Кошторис у будівництві — один із головних документів, за допомогою якого можна побудувати відносини між замовником робіт та підрядником. Тому складання кошторису на будівельні роботи проводиться максимально докладно. Документ має пройти погодження — отже, зобов’язаний відповідати чітким вимогам. Тому розрахунки зазвичай довіряють спеціалізованим організаціям.
Види витрат у кошторисі на будівельні роботи
Правильно складена кошторисна документація містить два основні види витрат:
- Прямі — витрати, які безпосередньо пов’язані з будівельними роботами. У них закладають кошти на придбання матеріалів, виплату заробітної плати працівникам, оренду обладнання, будівельних риштувань, спецтехніки тощо. Це головний розділ кошторису, тому для розрахунків використовують максимально точні дані та ґрунтують їх на інформації з проекту;
- Накладні — включають все, що необхідно для організації будівельного процесу. Це придбання інструментів, спецівки, витратних матеріалів для робіт. Це спорудження тимчасових конструкцій, транспортні витрати, вивіз сміття. За фактом йдеться про великий обсяг витрат, тому обов’язково потрібно включити їх до кошторису;
Кошторис по етапам будівельних робіт
Професійне складання кошторису на будівельні роботи зазвичай відображає хід будівництва по порядку. Наприклад:
- Закладання фундаменту. Займає близько третини бюджету. Включає витрати на матеріали (арматуру, бетон та пісок), оренду спецтехніки, виконання робіт. Загальна ціна залежить від типу фундаменту. До етапів відносять підготовку ґрунту, земляні роботи, закладку фундаменту.
- Спорудження стін та перекриттів, облаштування покрівлі. Основним фактором формування ціни є матеріал будівництва. Весь перелік будматеріалів і робіт, що використовуються, обов’язково потрібно включити в розрахунки.
- комунікації та оздоблення. До оздоблювальних робіт можна включити основні (вирівнювання стін, стяжку підлоги та ін.) або повний комплекс. Те саме стосується монтажу комунікацій.
Професійна робота з кошторисами
Доручаючи складання кошторису на будівельні роботи професіоналам, можна розраховувати на ідеальний результат. Готовий документ міститиме всі необхідні дані для об’єктивного планування бюджету та контролю підрядників. Це актуально для об’єктів будь-якого типу та власності.